Ben KİMİM ?

‘Ben kimim’ sorusunun cevabını kısa bir şekilde vermek çok kolay değildir ama şu şekilde yazsam herhalde kısa bir şekilde kendimi anlatmış olurum;

“3 yıl Turkcell, 1.5 yıl EA (Electronic Arts) ve 1.5 yıl Zynga‘da Ürün Yöneticiliği yapmış ve şu anda Perfect World / LEDO Interactive‘de Ürün Direktörlüğü yapan, ‘mobil oyun’ odaklı ürün yönetimi deneyimlerini çok acaip derecede paylaşmak isteyen şahıs. Şu anda Pekin/Çin’de yaşamını sürdürmekte. DJlik en büyük hobisi. UFO’lar gelse ilk beni götürün diyecek kadar da uzayı sever ve merak eder.”

Kendimi tanımlama konusunda ne kadar başarılı olduğumu bilemiyorum ama bu tanımda ‘kalın’ harflerle yazdığım yerleri biraz açıklamak istedim.

Print

 

 

İlk profesyonel iş deneyimim Turkcell’de Mobil Spor Servisleri ve Infotainment Ürün Yönetici olarak 2008 yılında başladı. Turkcell’de çeşitli kategorilerde (mobil oyun, sosyal oyunlar, akıllı telefon uygulamaları, lokasyon tabanlı servisler vb…) 3 yıl boyunca ürün yöneticiliği yaptıktan sonra İstanbul’dan çok uzaklara, Pekin / Çin’e taşınarak bambaşka bir hayata yelken açtım.

ea-games-logo-electronic-arts

 

 

 

 

Pekin’e taşınmamın sebebi hayallerimi gerçekleştirmek içindi. En büyük hayalim çocukluğumdan günümüze kadar FIFA oynayan biri olarak EA Games (Electronic Arts)’ta çalışmaktı. FIFA serilerinde oyun başlangıcında çıkan ‘EA SPORTS – It’s in the game’ videosunu da bu isteğimdeki payı da oldukça büyüktü (artık klişe haline gelmiş bu sözün sahibini merak ediyorsanız videosu burada). Yapılan 7 mülakattan sonra EA’in Pekin ofisinde ‘Ürün Yöneticisi – Product Manager’ olarak başlama şansını yakalamıştım ve bütün eşyalarımı toplayarak Cuma günü Turkcell’den ayrılıp ilk uçakla Pekin’e giderek Pazartesi günü EA ofisinde ‘ürün yöneticisi’ olarak işe başlamıştım.

Oyun ve dijital / online ürünler sektöründe ürün yöneticilerine genelde ‘GaaS’ (Game as a Service) modelinin uygulandığı şirketlerde ihtiyaç duyuluyor. GaaS modelinin diğer geleneksel ürün modellerinden en büyük farkı ürün piyasaya çıktıktan sonra bile ürünün sürekli olarak geliştirilmeye devam edilmesi. Bu tip ürün modellerinde (artık neredeyse tüm dijital / online ürünler böyle) ‘ürün yöneticilerine’ fazlasıyla ihtiyaç duyuluyor. Electronic Arts’ta ilk ürünüm Ghost Harvest adında bir mobil oyundu. iPhone ve iPad’lerde oynanabilen free to play (indirmesi ve oynaması bedava ama oyun içinde fark yaratmak isteyenlerin para verip diğer oyunculardan daha iyi olabileceği iş modeli) bir oyundu. Amacımız gelişmekte olan mobil platformu ve iş modelini test ederek bu işin nasıl yapılması gerektiğini öğrenmek ve bu öğrendiklerimizi gelecekte mobil platformlarda lanse edilecek büyük EA franchise oyunlarına (FIFA, SIMS, SimCity, NFL, NBA vb…) uyarlamaktı. Ghost Harvest’tan sonra çeşitli mobil ve web oyunlarında ürün yönetici olarak çalışmaya devam ettim. Bu oyunlardan bazıları The Sims Free Play (mobil), SimCity Social (web), Plants vs. Zombies (mobil)… EA’deki ‘ürün yönetimi’ konusuna ilerleyen yazılarda gerçek örneklerle değineceğim fakat kısaca özetlemem gerekirse ‘ürün yönetimi’ alanında EA’de öğrendiklerim ve deneyimlediklerim Türkiye’de öğrendiklerimle karşılaştırılınca Türkiye’de ürün yönetiminin daha gitmesi gereken çok yol olduğunu hatırlattı bana.

185962_616_zynga1

 

 

 

 

EA’de 1.5 yıl boyunca ürün yöneticiliği yaptıktan sonra yine bir başka oyun şirketi olan Zynga’dan bir teklif aldım ve Zynga’ya ‘Senior Product Manager’ (Kıdemli Ürün Yöneticisi) olarak geçiş yaptım. Rütbe olarak bir kademe yükselmiştim. Cityville (web), War of The Fallen (mobil – Zynga’nın ilk midcore mobil oyunu), Ayakashi (mobil – Zynga’nın South East Asia odaklı geliştirdiği ve Zynga mobil oyunları arasında en yüksek gelire sahip oyunlarından biri) projelerinde ürün yöneticiliği yaptım. Ardından 6 ay boyunca çeşitli mobil oyun projelerinde ‘Lead Product Manager’ (Lider Ürün Yöneticisi – sanırım Türkçesi böyle) olarak çalıştım. İlerleyen yazılarımda gerçek örneklerle değineceğim ama yine kısaca özetlemem gerekirse Zynga’da elde edilen ürün yönetimi deneyimi bu işin nirvanası olarak tanımlanabilir.

E-_乐道公司_乐道最终LOGO_乐道logo_141020版

 

perfect-world-logo

 

Zynga’dan sonra ise şu anda Pekin’de faaliyet gösteren ve Çin’in en büyük oyun geliştiriclerinden olan Perfect World bünyesine bağlı LEDO Interactive’de Global Pazarlardan Sorumlu Ürün Direktörü olarak çalışıyorum. Birer Amerikan şirketi olan Zynga ve EA’den sonra tamamen Çinli bir firmada çalışmaya başlamak (400 çalışanı olan şirkette tek yabancı çalışan olmak) çok ama çok ilginç deneyimler katıyor insana. Bu deneyimlerimi de ilerleyen yazılarımda paylaşacağım.

UZUN LAFIN KISASI;

Şu ana kadar Türkiye’de ve yurt dışında yerel ve global firmalarda geçen 6 yıllık naçizane ürün yönetimi tecrübelerimi paylaşmanın da artık zamanı geldiğini düşünerek bu alana ilgi duyanlara elimden geldiğince yardımcı olabilmek amacıyla yazılarıma devam edeceğim.

Gelecek yazı : Mobil oyun odaklı ürün yönetimi başlığı altında ne tip bilgiler paylaşacağım ?

Ben KİMİM ?

Ben KİMİM ?” üzerine 2 yorum

  1. mustafa akin dedi ki:

    sizin basariniz sadece oyun sektorunde kariyerinizde yukselme degil Uluslararasi arenada bir Turkunde basarili olabilecegini gostermeniz, tecrube aktarimlarinizda her iki konuda da dengeli ilerlemenizi umarim

    Beğen

Yorum verin

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s