NELERİ PAYLAŞACAĞIM ?

word-cloud-product-management-vector-1880058

 

 

 

 

 

Sizlerle ‘mobil oyun odaklı’ ürün yönetimi ile ilgili deneyimlerimi paylaşacağım fakat şunu ifade etmem gerekir ki burada paylaşacaklarım çok kolay bir şekilde diğer ürün tiplerine de kesinlikle uygulanabilir.
Elimden geldiğince kendi deneyimlerimi yani gerçek hayat örnekleriyle mobil oyun odaklı ürün yönetimini anlatmaya çalışacağım. Bu örnekler genelde EA ve Zynga’da elde ettiğim deneyimler üzerinden olacak. Tahminimce global firmalardan örnekler paylaşmak daha ilgi çekici olacaktır. Çok keskin bir kategorizasyon yapmadım ama aşağıdaki başlıkları deneyimlerimden yola çıkarak eğlenceli bir şekilde detaylıca bahsetmeyi planlıyorum;

  • Günümüzde mobil oyun odaklı ürün yönetimi nedir ve bunu yöneten kişiler ne yapar ?
  • ‘Ürün yöneticisi’ olduğunu ne zaman anlarsın ?
  • Ürün yöneticisi = Ürün CEO’luğu
  • Ürün yöneticilerinin başına gelen Top 7 sıkıntılı durumlar ve bu sıkıntılar nasıl çözülür ?
  • Ürünün fikir aşamasından, piyasaya çıkışı ve piyasadan çekilmesine kadar geçen süre…
  • Ürün denilince bir ürün yöneticisinin aklına gelmesi gereken Top 8 metrik!
  • ‘Best Practice’ nedir ?
  • MVP (Most Viable Product) nedir, nasıl belirlenir ?
  • Mühendis, tasarımcı, testçi vb. rollerdeki kişilerle ürün yöneticisi nasıl çalışır, nasıl çalışmalıdır?
  • Ürün yöneticisi ve vizyon!
  • Ürün yöneticisi toolkit! Excel gelir – kullanıcı modelleri ve daha bir çok farklı hayat kolaylaştırıcı araçlar (bir çoğunu kendim yaptım, buradan paylaşacağım).
  • Harvard Business Review tadında case study’ler.
  • Ürün yönetiminde en son nokta : P&L (Profit and Loss – Gelir Gider tablosu) sorumluluğu!
  • Farklı kültürlerden gelmiş ekip üyeleriyle ürün yönetimi bir başka oluyor. Hem çok zor, hem de çok eğlenceli.
  • Günün birinde ekibinizde Çinlilerle çalışmak durumunda kalırsanız işinizi kolaylaştıracak Top 9 öneriler.
  • Ürün yöneticisi işe almak istiyorsunuz peki mülakatlarda neler sormanız gerekli ? Şahsıma sorulmuş, mülakatlar sırasında kısa süreli mavi ekran vermeme sebep olmuş sorular, yaklaşımlar.

Kısacası başımdan neler geçtiyse eğlenceli bir şekilde paylaşacağım buradan.

Şimdilik bu kadar.

Gelecek yazı : Bundan sonraki ilk yazı ‘günümüzde mobil oyun odaklı ürün yönetimi nedir ve bunu yöneten kişiler ne yapar?’.

NELERİ PAYLAŞACAĞIM ?

Yorum verin

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s